Badanie dostarcza dowodów, że DMT jest wytwarzany naturalnie z neuronów w mózgu ssaków

Nowe badania opublikowane w Scientific Reports wskazują, że mózg szczura jest zdolny do syntezy i uwalniania potężnej substancji psychedelicznej o nazwie dimetylotryptamina (DMT). Naukowcy podejrzewają, że to samo może mieć miejsce u ludzi.

Początkowo interesowałam się szyszynką i DMT, ponieważ uważałam, że DMT może przyczyniać się do produkcji melatoniny w szyszynce, co było moim głównym tematem badawczym na początku XXI wieku –

powiedział autor badań Jimo Borjigin, profesor nadzwyczajny w działach molekularnych i integracyjnych fizjologia i neurologia na University of Michigan.

Szyszynka jest małą strukturą wewnątrz mózgu, która wpływa na cykl snu poprzez wydzielanie hormonu melatoniny. Śladowe ilości DMT wykryto w szyszynce i innych częściach ciała. Ale to, czy DMT było rzeczywiście biosyntetyzowane w mózgu ssaków, było niejasne.

Kiedy pracowałam nad naszym pierwszym dokumentem DMT  i pierwszym artykułem na temat umierającego mózgu , sądziłam, że DMT może być jednym z neurochemicznych związków związanych z doświadczeniami bliskiej śmierci. W ten sposób moje zainteresowania DMT zostały wzmocnione od 2013 r.

W 2013 r. Borjigin i jej koledzy pobrali próbkę, która została przeanalizowana pod kątem i potwierdzona obecnością DMT w procesie, w którym rurkę do mikrodializy wprowadzano do mózgu szczura przez szyszynkę.

W swoim najnowszym badaniu naukowcy wykorzystali proces zwany hybrydyzacją in situ, który wykorzystuje znakowaną komplementarną nić DNA do zlokalizowania specyficznej sekwencji RNA w skrawku tkanki.

Dzięki tej technice znaleźliśmy neurony mózgowe z dwoma enzymami wymaganymi do wytworzenia DMT

– powiedziała Borjigin. Ale nawet po usunięciu szyszynki mózg wydawał się być w stanie wytwarzać DMT w kilku regionach, w tym w korze mózgowej i hipokampie.

DMT jest wytwarzany naturalnie z neuronów mózgu ssaków i może przyczyniać się do niektórych aspektów funkcji mózgu wyższego rzędu (takich jak świadome przetwarzanie informacji lub uczenie się / pamięć itp.), Choć wiele pozostaje do zbadania eksperymentalnie

powiedziała Borjigin .

Naukowcy odkryli również, że poziom DMT wzrasta w mózgach szczurów po indukowaniu zatrzymania akcji serca. Ale wciąż mają wiele do nauczenia się o substancji.

Będziemy musieli wykazać, że DMT jest neuroprzekaźnikiem; regulacja syntezy i uwalniania DMT będzie gorącym tematem; musimy wiedzieć, czy zwierzęta wykazują jakiekolwiek wykrywalne deficyty, gdy DMT nie jest wytwarzane; Czy rozregulowanie DMT wiąże się z jakimikolwiek zaburzeniami u ludzi bez endogennego DMT? Relacje DMT z doświadczeniami z pogranicza śmierci wciąż wymagają dokładnej analizy

– powiedziała Borjigin.

Teraz, kiedy potwierdziliśmy produkcję endogennego DMT w mózgu ssaków, postęp naszych przyszłych badań DMT będzie zależał w decydującym stopniu od dostępności wsparcia finansowego, prywatnego lub publicznego. Mam nadzieję, że ten rodzaj reklamy może nam w tym pomóc.

Link do badania: https://www.nature.com/articles/s41598-019-45812-w