Neuronaukowcy twierdzą, że znaleźli całkowicie nową formę komunikacji neuronowej

Naukowcy uważają, że zidentyfikowali nieznaną wcześniej formę komunikacji neuronalnej, która rozprzestrzenia się samodzielnie przez tkankę mózgową i może przeskakiwać bezprzewodowo z neuronów w jednej części tkanki mózgowej na drugą – nawet jeśli zostały chirurgicznie zerwane.

Odkrycie oferuje pewne radykalne nowe spostrzeżenia na temat sposobu, w jaki neurony mogą rozmawiać ze sobą, poprzez tajemniczy proces niezwiązany z konwencjonalnie rozumianymi mechanizmami, takimi jak transmisja synaptyczna, transport aksonalny i połączenia ze szczeliną.

Nie wiemy jeszcze co z tego wynika

mówi inżynier neuronalny i biomedyczny Dominique Durand z Case Western Reserve University.

Wiemy jednak, że wydaje się to zupełnie nową formą komunikacji w mózgu, dlatego jesteśmy bardzo podekscytowani.

Wcześniej naukowcy wiedzieli już, że komunikacja neuronowa ma więcej niż wyżej wspomniane połączenia, które zostały szczegółowo zbadane, takie jak transmisja synaptyczna.

Na przykład, naukowcy od dziesięcioleci zdają sobie sprawę, że mózg wykazuje powolne fale oscylacji neuronowych, których celu nie rozumiemy, ale które pojawiają się w korze mózgowej i hipokampie, kiedy śpimy, i hipotetycznie odgrywają rolę w konsolidacji pamięci.
Funkcjonalne znaczenie tego wolnodostępnego rytmu sieci opartego na wejściach i wyjściach pozostaje tajemnicą
wyjaśnia neurolog Clayton Dickinson z University of Alberta, który nie był zaangażowany w nowe badania, ale omówił je w artykule perspektywicznym.
Ale to jest to, co prawdopodobnie zostanie rozwiązane przez wyjaśnienie zarówno mechanizmów komórkowych, jak i międzykomórkowych, które w pierwszym rzędzie dały temu początek

W tym celu Durand i jego zespół badali powolną aktywność okresową in vitro, badając fale mózgowe w skrawkach hipokampa wyekstrahowanych z pozbawionych głowy myszy.

Odkryli, że powolna aktywność okresowa może generować pola elektryczne, które z kolei aktywują sąsiednie komórki, stanowiąc formę komunikacji neuronowej bez chemicznej transmisji synaptycznej lub połączeń szczelinowych.

Wiemy o tych falach od dawna, ale nikt nie zna ich dokładnej funkcji i nikt nie wierzył, że mogą się spontanicznie rozprzestrzeniać