Kreatyna jako nootrop skutecznie zapobiegający efektowi „brain fog”

Kreatyna jako nootrop skutecznie zapobiegający efektowi „brain fog”

Suplementy nootropowe, mimo iż relatywnie bezpieczne i pozbawione drastycznego negatywnego wpływu na organizm, miewają kilka efektów ubocznych.

Objawy te u każdego będą inne, jednak u wielu użytkowników zauważono tzw. „brain fog”. Aby temu przeciwdziałać, wielu fanów nootropów stosuje różne źródła choliny. Są one jednak bardzo kosztowne.

Co zatem robi oszczędny użytkownik?  Kupuje kreatynę.

Co to jest „brain fog”?

To jeden z tych nielicznych przypadków, gdy nazwa idealnie opisuje problem: to po prostu mgła w głowie. To uczucie poplątania lub brak jasności myślenia. Do efektów „brain fog”  zalicza się uczucia oderwania i zapominania. Niektórzy mają nawet problem z widzeniem. Pozostałe symptomy to problemy z pamięcią krótkotrwałą, aż po słabą koncentrację. U niektórych „brain fog” rozwija się stopniowo, u innych bardzo szybko.

Co to jest kreatyna?

Kreatyna jest suplementem szczególnie lubianym przez kulturystów ze względu na jej zdolność do dostarczania energii do mięśni. Kreatyna to naturalny składnik odżywczy będący kombinacją trzech aminokwasów.

Suplementowanie kreatyny podnosi poziom fosfokreatyny w mięśniach, potencjalnie podnosząc zdolność do resyntezy ATP (adenozyno trójfosforan). Jest to szczególnie potrzebne, gdy ciało ma duże potrzeby energetyczne podczas treningu.

Kreatyna występuje naturalnie w pokarmie, takim jak ryby, mięso (szczególnie dziczyzna tj. mięso jeleni, przepiórek, indyków, dzików). Na początek suplementowania zaleca się dawkę 20g kreatyny dziennie – odnosi się to do monohydratu kreatyny, najstarszego i najpopularniejszego suplementu kreatyny. Inne formy kreatyny mają różne dawkowanie, np. przy kreatynie HCL zaleca się spożycie 750 mg dziennie.

Po co więc stosować kreatynę w tym przypadku, skoro jest ona suplementem dla kulturystów?

Ponieważ potrafi ona zdziałać o wiele więcej.

Kreatyna – sposób na „brain fog” i skuteczny nootrop

Stosowanie nootropów takich jak racetamy (Piracetam, Aniracetam, Pramiracetam etc.) może powodować „brain fog”. Użytkownicy przypisują ten efekt niewłaściwej diecie i nieodpowiednim dawkom suplementu. W efekcie, duże dawki nootropów powodują nadmierne zużycie ATP.

Jak już wiadomo, kreatyna podnosi poziom ATP, co czyni ją jednym z ulubionych elementów mieszanek nootropowych. Pomagając w produkcji ATP, kreatyna potrafi zablokować negatywne efekty i sama działa jak skuteczny nootrop.

Badanie przeprowadzone  na  45 wegetarianach (wybrano wegetarian w celu pominięcia efektu działania kreatyny czerpanej z mięsa), pokazało poprawę płynnej inteligencji (zdolność do odnalezienia sensu w chaosie informacji, łączenie wątków i rozwiązywanie problemów). Inteligencja ta jest przeciwieństwem inteligencji skrystalizowanej, która wpływa na umiejętność dodawania, wiązania sznurówek itp. Poprawa inteligencji płynnej jest głównym czynnikiem przeciwdziałania „brain fog”.

Poza zwalczaniem „brain fog”, kreatyna ma własne właściwości nootropowe. Kreatyna działa neuroprotekcyjnie, co oznacza iż chroni komórki mózgowe przed uszkodzeniem. W szczególności kreatyna chroni przed ekscytotoksycznością, która powoduje uszkodzenie neuronów a nawet ich śmierć spowodowaną nadmierną stymulacją niektórych neuroprzekaźników.

Jeśli zauważysz u siebie „brain fog”, a nie masz tyle pieniędzy, aby zainwestować w Alpha GPC, kreatyna jest doskonałą alternatywą.

Tłumaczone ze strony: nootropicshacks.com

Poznaj autora / Luiza

Jeden komentarz

  • Jest również sporo doniesień i badań ze poprawia stan w czasie depresji,dodatkowy plus że jest to tani suplement.

Zostaw komentarz

Twój email nie zostanie upubliczniony.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>