,

Hupercyna: wzmacniacz pamięci krótkotrwałej

Hupercyna: wzmacniacz pamięci krótkotrwałej

Przez określenie „wzmacniacz pamięci krótkotrwałej” rozumiem to, iż hupercyna (nazywana też hupercyną A) poprawia twoją pamięć roboczą. Ta substancja występuje naturalnie w roślinie zwanej huperzia serrata, jednak syntetyzowana w laboratorium działa równie skutecznie.

Moje subiektywne doświadczenie z tą substancją:

  1. Ułatwia zapamiętywanie różnych rzeczy, zarówno tych ważnych, jak i trywialnych.
  2. Pomaga w szybkim podejmowaniu decyzji i improwizowaniu.
  3. Umysł jest w stanie przyjąć więcej informacji na raz.

Hupercyna sprawia, że danego dnia mogę zapamiętywać numery telefonu bez potrzeby ich zapisywania. Jeśli mam się nauczyć nowego zagadnienia, substancja ta spowoduje, że nie będę miał problemu z przyswojeniem zupełnie nowego tematu oraz będę w stanie zbudować sobie szerszy obraz całego konceptu. Powoduje, że pamięć wydaje się bardziej „lepka”, dzięki czemu podczas nauki nie trzeba wracać do tego, co zostało przeczytane jakiś czas temu. Po prostu wszystko się pamięta.

Dzięki hupercynie umysł dużo łatwiej buduje powiększony obraz tego, nad czym pracuję i dużo jaśniej pokazuje jego ramy koncepcyjne. W skrócie, hupercyna jest niezwykle przydatna w przyjmowaniu i rozumieniu nowych zagadnień.

Mechanizm działania hupercyny

Czas na wiedzę dla „nerdów”: hupercyna jest inhibitorem acetylocholinoesterazy (cóż za słowo!). Zasadniczo,  pomaga wyciągnąć acetylocholinę z neuronów i zapobiega jej rozkładowi. Acetylocholina u zdrowych osób osiąga swój najniższy poziom wieczorem, przed snem. Jej braki zostają uzupełnione podczas dobrego, efektywnego snu, dlatego najwyższy poziom tego związku w organizmie jest z samego rana powodując, że czujesz się świeży i „doładowany” przez cały dzień.

Więc jakie dokładnie są korzyści z przyjmowania hupercyny?

Przede wszystkim, acetylocholina jest ważnym neurotransmiterem. Jeśli podniesiesz jej poziom w organizmie, poprawisz swoją reakcję na bodźce i usprawnisz zdolność szybkiego podejmowania decyzji. To nie przypadek, że choroby takie jak Alzheimer związane są ze spadkiem zdolności cholinergicznych (czyli wytwarzania acetylocholiny) w neuronach. Badania nad hupercyną zaczęły się właśnie od tych związanych z leczeniem choroby Alzheimera.

Mówiąc słowami laika, hupercyna pomaga utrzymać więcej paliwa w „akumulatorze” twojego mózgu.

Więcej moich doświadczeń z hupercyną

To że hupercyna daje więcej treści twojemu mózgowi nie oznacza, że działa na ciebie stymulująco czy pobudzająco, tak jak kawa. Jej działanie jest dość subtelne. Jednak dzięki niej zaczynasz wyłapywać więcej rzeczy za pośrednictwem zmysłów. Kolory mogą się stać bardziej żywe. W muzyce możesz zacząć słyszeć więcej niuansów. Twoja zdolność do wizualizacji może się stać się żywsza i wydajniejsza.

Myślę, że to dlatego, iż mózg dostaje więcej paliwa. Dzięki temu rosną zdolności poznawcze i umiejętność przyswojenia większej ilości informacji ze świata.

Ciekawym efektem ubocznym zażywania huperzyny jest podniesienie jasności snów i prawdopodobieństwo, że będziesz je pamiętał po przebudzeniu. Jest więc fajnym środkiem dla osób, które zajmują się świadomym śnieniem.

Zalecane dawki i okresy zażywania

Dzienna zalecana dawka hupercyny to 100-200 mikrogramów. Należy ją zażywać  „na dzień” i tylko w dni, w które potrzebujesz większej wydolności intelektualnej (czyli nie w weekendy czy podczas urlopu).

Testowana dzienna dawka wynosi 200 µg. Jest ona mała, dlatego hupercyna sprzedawana jest w malutkich tabletkach. Początkującym użytkownikom zalecam rozpoczęcie od 100 µg na dzień.

Dla polepszenia efektu świadomego śnienia, Tim Ferriss poleca na swoim blogu , aby przyjąć standardową dawkę 30 minut  przed snem. Nie zaleca się jednak przyjmowania hupercyny przed snem regularnie, gdyż przy codziennym zażywaniu w ten sposób może ona wywołać problemy z zasypianiem.

Działanie hupercyny odczuwane jest już po około 15 minutach i trwa około 12 godzin. Zaczyna więc działać bardzo szybko i uwalnia się powoli. Możesz przyjąć jedną większą dawkę raz lub połknąć dwie mniejsze dawki w ciągu dnia.

Jeśli będziesz zażywał hupercynę codziennie, tolerancja na nią wzrośnie. Dobrze jest zatem robić sobie przerwę np. w weekendy i wakacje. Zaleca się również zrobić tygodniową przerwę w zażywaniu raz w miesiącu, aby zmniejszyć tolerancję na ten preparat.

Możesz też przyjmować hupercynę okazjonalnie, np wtedy, gdy masz wyjątkowo dużo pracy czy nauki – na przykład codziennie przez tydzień przed egzaminem, a później już nie.

Tłumaczone ze strony www.pillscout.com

Poznaj autora / Luiza

5 Komentarzy

  • Bardzo fajna substancja. W trybie nocnym może bardzo dobrze zgrywać się z 5-htp, który wydłuża fazę REM i skraca potrzebę całkowitego snu. Hupercyna dodatkowo „trzyma” dłużej acetylocholinę w przestrzeni międzysynaptycznej więc podnosi jej poziom co jest kluczowe podczas przyjmowania 5-htp, które z kolei podnosi poziom serotoniny (a jak wiadomo jeżeli jednego neuroprzekaźnika jest więcej to drugiego automatycznie mniej więc mamy tutaj od razu bilansowanie i zachowanie równowagi. Myślę, że naprzemiennie dwa razy w tygodniu 5-htp i hupercyna to optymalny plan działania 🙂

  • Czy jest możliwość kupienia tej substancji w naszych polskich aptekach? Wujek Google za wiele nie znajduje.

    • Hupercyna A dostępna jest na allegro w różnych cenach i wariantach 200mcg/kaps i 300mcg/kaps (pochodzenie z USA), jednak nie ręczymy za jakość tych produktów 😉 w Chinach ma statut leku, w USA z uwagi na prawo które tam panuje, dzięki temu, że sklasyfikowano go jako produkt naturalny jest dostępny w wolnej sprzedaży. U nas z kolei nie ma statutu leku, ani suplementu, ani środka spożywczego, więc może być sprzedawana jedynie jako produkt nie do spożycia.

      • Jeśli chodzi o Huperecynę A z allegro to polecam z firmy Puritan’s Pride wiem bo stosuję. Generalnie suplementy z tej firmy słyną z bardzo dobrej jakości co dodatkowo potwierdzają fora amerykańskie

        • Dziękujemy za opinię 🙂 Nasze ostrożne stanowisko wynika głównie z ostatnich doniesień zza oceanu wg których jest bardzo dużo na rynku amerykańskim podróbek i niebezpiecznych wręcz w działaniu „suplementów” oraz sugerowanie kupna bezpośrednio od producentów 🙂 Pozdrawiamy

Zostaw komentarz

Twój email nie zostanie upubliczniony.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>